Summa sidvisningar

fredag 17 november 2017

Avrapportering!

God morgon! Här kommer de senaste nyheterna från mitt sanslöst spännande liv:

Gårdagen bjöd på radiojobb och trots ganska halt väglag så blev arbetspasset relativt lugnt där på trafikredaktionen. Kaffet i automaten var fortfarande SÅDÄR och de medhavda mackorna med ättiksgurka och rökt veggokorv utlöste ett lättare anfall av halsbränna. Som gick över.

På kvällen vankades det quizafton på Harrys i Värnamo. På quiz får man inte använda sina mobiltelefoner. Det uppfattade dock inte de två slicka affärsmännen vid bordet jämte oss. Jag höll på att ta en gaffel och kasta hårt och ilsket mot deras håll men jag sansade mig. Man lever ju trots allt i ett civiliserat samhälle. Hade jag däremot bott i USA så hade jag lätt kunna tänka mig att plocka fram ett automatvapen och åtminstone vifta med det lite hotfullt framför deras spikraka och perfekta näsor. Fusk går faktiskt bort! Det är FÖRBJUDET!
Trots detta hårda motstånd så gick vi och vann. Vi hade full pott efter att ha svarat saker som "Växeln hallå", "Nilsson, etta", "How do you do?", "De fyra elementen" osv. Vi hade till och med rätt på utslagsfrågan. Vann 100 pix var. Åkte hem nöjd.

Nöjd är jag däremot inte nu på så här morgonen efter. Ungarna har bråkat som vanligt. Den här gången om ett busskort. På tonlägena lät det som att det handlade minst om en uppblossande konflikt i arabvärlden eller nåt och jag är evigt tacksam för att vi inte har missiler liggandes här i hemmet. Hade vi haft det så hade antingen dottern eller sonen avfyrat en. Usch för morgonbråk. Nu blir allt skit resten av dagen känns det som.

Och så till hälsporreproblemet. Har plöjt ned 793:- på mina onda hälar hittills. Känner jag mig själv rätt så kommer notan inte stanna på det. Har fortfarande ont.

Trots onda hälar...nu vankas det jobb fram till sena kvällen denna fredag. Ska strax ge mig ut i trafiken på min elcykel. SMHI varnar för ishalka i hela landet. Jag orkar inte bry mig. Fram kommer man väl förhoppningsvis ändå. Gillar att ha det glatt.

Apropå glatt. Om en kvart släpps konsertbiljetterna till Jeff Lynne's ELO. De ska spela i Stockholm i S E P T E M B E R 2018. Det gäller att ha framförhållning och om jag lever och hälarna inte tagit kål på mig och ungarna inte tjatat/bråkat sönder skallen totalt på mig så ska jag till den där konserten.
Hoppas att jag har en bra hårdag där och då för det kan jag inte beskyllas för att ha just idag iallafall. Hatar mina kläder och allt som rör mig själv för tillfället. Det kanske går över om jag får en påse chips ikväll. Hoppas kan man väl iallafall få göra.


Dagens låt: When I was a boy: Jeff Lynnes ELO
Jamen ta och lyssna. Hur bra är de inte? Fortfarande. Älskar älskar älskar ÄLSKAR Jeff Lynne. Aldrig att han skulle bråka om småsaker som busskort. Eller fuska och hålla på. Jag kommer, jag kommer, jag kommer, jag kommer..... jag är nästan där. 18/9-2018...Stockholm. Du och jag Jeff.

Inga kommentarer: