Summa sidvisningar

söndag 10 december 2017

Obekväma bekännelser


Jag har saker som skaver. Saker man inte gärna säger för att man helst inte vill verka som en surf...kvinnligt könsorgan.

Min största elefant i rummet är den här. Håll i hatten:
Jag klarar inte av Thåström. Går inte igång alls på hans musik, tycker han är läskig med sina armar och händer, hans kroppspråk plus att han verkar så inihelvete TJURIG. Jag har haft äran (?) att få träffa honom en gång i början på 80-talet då jag och Susan (vi älskade Ebba Grön) var på en konsert med Ebba och Dag Vag i Huskvarna Folkets Park. Efteråt så skulle vi intervjua honom och han var oerhört dryg, dum och divig under hela intervjun och sedan dess tål jag inte apan.
Egentligen borde han vara en man i min smak. Mörkhårig, lång, mystisk, senig och med stor näsa - men det vilar något så vansinnigt T R I S T över hela hans uppenbarelse. Vad skrattar han åt OM han någonsin skrattar? Det skulle jag verkligen vilja veta. Tänk om han gillar buskis.


Min andra pinsamma bekännelse:
Dregen. Jag tycker att han verkar vara oerhört sympatisk och han är säkert en skiiiiitskön snubbe MEN...för mig är han inte rock. För mig känns han bara som en snubbe som vill, vill, VILL! vara rock'n'roll...men nä. Det är något som ligger och skramlar och skaver. Jag tycker att fläskige, tunnhårige Neil Young utan en enda (tror jag) tatuering rockar mer om han så bara råkar gäspa till. Förlåt. Jag kan inte riktigt förklara. Jag är förmodligen en ond människa. En ond människa med fördomar.

Min tredje lilla bekännelse, fast den är egentligen inte så pinsam:
Ack Värmeland. Den tv-serien alltså. Den är ju inte kul för fem öre. Är det verkligen bara jag som fattat det?  Inte ens fantastiska Mia Skäringer är speciellt rolig. Och de där två bröderna i serien med sin breda "sköjsiga" värmländska dialekt...nä, ja fixar det inte. Drar inte på munnen ens. Så misslyckat. Så himla o-kul.

Så. Nu var det sagt. Det var så obehagligt att jag inte ens känner mig lättad.
BURN AFTER READING.


5 kommentarer:

Sparkling sa...

Check, check, check. Håller med om exakt allt!

randigkatt sa...

Säkert? Jag trodde du var pro-Thåström?

Sparkling sa...

Jag gillar en del av hans musik, men som person...BRRR. Tycker han verkar så otroligt tråkig och DRYG. Tänk att bli ilandspolad på en öde ö och den ende man har att hänga med är Thåström? Vilken mardröm! Tror ärligt man hade haft roligare och mer nytta med Ullareds-Morgan.

randigkatt sa...

Fast å andra sidan hade Thåström varit bra att ha på öde ön för han skulle ju kunna stå och vifta med sina långa armar hela dagarna, påkalla uppmärksamhet liksom :-D

Sparkling sa...

Tror alla båtar hade vänt och seglat därifrån i full fart då...:/