Summa sidvisningar

måndag 8 januari 2018

MUPP - Mirre Undanbeder Prylar Please



Det här med totalt köpstopp under en hel månad - det är riktigt roligt faktiskt. Har märkt att jag blivit mer miljömuppig på nåt mystiskt sätt. Mer antidetmesta. Idag tänkte jag till och med, på allvar,  tanken "Om man skulle ta och flytta ut i en koja i skogen" - ha ha ha. Jag håller tydligen på att bli rubbad av att inte få handla på nätet, på A6, på Rosen, på Erikshjälpen eller Återvunnet och allt vad de nu heter. Cyklar mer gör jag också. Bilen får stå och bli ännu mer rostig. Och så släcker jag onödiga lampor både hemma och på arbetsplatserna (jag har fyra stycken arbetsplatser numera).

Bäst av allt: Idag på jobbet så sa min nyligen pensionerade kollega (som trots allt jobbar kvar) att jag var ju "en 70-talsmänniska, nästan som de där hippiesarna!" Det var förbaske mig det finaste jag hört sedan....kanske inte konfirmationen men...ja, ni fattar.

Frågan är nu bara hur den här 70-talsmänniskoliknande hippien ska ta ett steg längre in på den alternativa scenen? Tvätta håret med såpa? Göra sina egna chips? Göra takkronor av gamla läskburkar?

Tips lämnas till signatur "Min foundation är snart slut - hur gör jag egen?"

Ni får ett annat ohippigt tips av mig. Det handlar om...hu...televisionen....Har nyligen sett TVÅ riktigt, riktigt bra tv-serier som jag vill att alla ser. Kolla in DARK (tysk mystik) och TIN STAR (Kanada! Action! Drama!). Bums till Dreamfilm och streama nu! Ni kommer Ä L S K A.

Inga kommentarer: