Summa sidvisningar

måndag 15 januari 2018

Veckan som gått kommer aldrig åter

Nä, den gör ju inte det. Om det är något att sörja vet jag inte direkt. Men vad var det då som hände? undrar intresseklubben.
Tja, det mest upphetsande var väl att jag introducerades på min nya arbetsplats som jag kommer vara på en hel del framöver. Jag ska nämligen timvikariera på splitternya Huskvarna bibliotek. Biblioteket som är så nytt att det inte ens har invigts....fast nu på lördag är det dags och vem ska jobba då tror ni? Mingla med kändisar som Theodor Kallifatides och Emma Hamberg och sådär? Ni får tre gissningar.

Iallafall så tycker jag att det var en GUDOMLIG tur att jag sökte efter ytterligare ett extrajobb. På radion är det riktigt skralt med arbetspass nuförtiden och på särskolan är jag bara en dag i veckan. Tur då att jag kan spä ut med biblioteksjobb. Som ju dessutom är så vansinnigt kul!
Den här veckan som just inletts kommer jag att jobba fyra dagar, på FYRA OLIKA ARBETSPLATSER. Kom inte och säg att jag lever ett enahanda liv.

Och så hände ju även det att jag inte handlade ett endaste dugg också. Mitt lilla januariprojekt rullar på ganska fint även om jag kan sakna att inte få springa runt som ett skållat troll på loppisar. Istället för att köpa hem massa onödigt bjäfs så rensar jag ut. Till exempel så lade jag ut några påslakan och dukar på Tradera som jag inte har användning för längre. Drog in 700:-! Det lönar sig att gå igenom de där sakerna man har hemma alltså.
Är bara lite orolig över att jag ska gå bananas i februari på grund av uppdämt behov. Ska försöka hålla mig själv i fortsatta strama tyglar även om jag VET att jag måste ha ett par nya LEE-jeans. Har även tänkt förbjudna tankar om nytt mobilfodral, ny ryggsäck, örhängen, kuddar, krukor...............DRA I TYGLARNA!

En annan sak som hänt. En ganska bra sak. Är inte lika öm under hälarna längre. Fick ju ont ont ont i november. Har skaffat flera olika inlägg, köpt två par olika fotriktiga skor och jag har varit på akupunktur (nålar i händerna, skitont). Har inte kunnat vara ute och promenera på över två månader men nu har jag återkommit så sakteliga. Lyckats gå fyra kilometer en dag till och med. Känns hoppfullt. Håll tummar och tår att det här går vägen.


Dagens låt: En sländas andetag - Bo Kaspers Orkester
...som jag aldrig direkt har gillat. Men den här låten asså....vilken fin text. Vill bara bädda ned mig i den. Så varm. Så mysig. Och hör sen.

1 kommentar:

Sparkling sa...

Är så himla avis på ditt (DINA) biblioteksjobb!